9.1 C
İstanbul

Rollercoaster at Brands Hatch Challenging For DTM Drivers And The Hankook Racing Tyres

Brands Hatch is set to host races eleven and twelve of the DTM this weekend. The legendary track in the English county of Kent returned to the tour calendar in 2018. Since then, the DTM races have been held on the 3.908-kilometre Grand Prix track and not on the 1.973-kilometre Indy version as in previous years.

E-Bülten Aboneliği

Mail listemize kayıt olarak güncel içeriklerimizden herkesten önce siz haberdar olabilirsiniz.

The 3.908-kilometre demanding track surrounded by nature at Brands Hatch leads through woodland, has six right turns and three left turns, as well as narrow, angular sections. The track surface has a medium level of grip. “Unlike on the smooth, closed asphalt in Assen, the tyres interlock with the track surface at Brands Hatch much better. This means that there is not as much strain on the tread. However, the powerful turbo engines mean that the tyres are put under great strain when accelerating out of the slower sections,” explained Hankook’s DTM race engineer Thomas Baltes.

Another feature of the iconic English track is the great differences in altitude. From the highest point on the start-finish straight, the cars go through the ultrafast Paddock Hill Bend turn into a dip. This is followed by an uphill section and the subsequent Druids hairpin bend, the slowest section of the track. Thomas Baltes: “Like on the Nordschleife at the Nürburgring, there are many uphill and downhill sections at Brands Hatch, which are driven through at great speed. The arising compression increases the strain, which already affects the construction of the Ventus Race through the aerodynamics. The turns that are very fast in places and the high kerbs, which are driven over at top speed, also increase the stress level for the Hankook racing tyres.”

When tuning the car, the asymmetric track layout at Brands Hatch needs to be considered and a compromise found that enables high top speed while maintaining maximum traction. “We have twice as many right-hand turns as left-hand turns, which puts more strain on the front left tyre. This one-sided strain can be reduced with the appropriate car set-up. The long straights mean that the tuning also needs to be aiming for top speed, while also enabling a lot of traction in the narrow sections. Which is why Brands Hatch will be a real challenge for teams, drivers and the Hankook racing tyres once again,” said the Hankook DTM race engineer.

As part of the supporting programme of the DTM, the season finale of the W Series will also be held at Brands Hatch, which is also supplied with racing tyres exclusively by premium maker Hankook.

- Reklam Alanı -

İlginizi Çekebilir

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

- Advertisement -

Son Eklenenler

Volvo, Sürücüsüz Otomobil Geliştirme Birimini İkiye Ayırdı

İsveçli lüks otomobil üreticisi Volvo, otonom araç geliştirme birimi Zenuity ile ilgili çok önemli bir karar aldı. AR&GE faaliyetlerini hızlandırmak için gerçekleştirilen bu strateji...

Sağlık Bakanlığı, PTT ile Ücretsiz Maske Dağıtacak

Koronavirüsle mücadele kapsamında pazar ve market gibi kalabalık ortamlarda maske takmak zorunlu hale getirilmişti. Sağlık Bakanlığı ve Ulaştırma Bakanlığı tarafından, Her vatandaşa haftalık 5 adet...

Lojistik Sektöründeki Tartışmalı Karar Revize Edildi

Taşımacılık sektörüne yeni firma girişini ve ticari araç alma işlemlerini geçici olarak durdurma kararı alan Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü, düzenlemeyi revize etti. İlk olarak...

Beklenen Karar Açıklandı : Araç Muayene Süreleri Uzatıldı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının konu ile ilgili Yönetmeliği Resmi Gazete'de yayımlandı. Buna göre, Dünya Sağlık Örgütü tarafından pandemi ilan edilen COVID-19 salgını nedeniyle, bu Yönetmeliğin...

Ticaret Bakanlığı’ndan Bazı Gümrük İşlemlerinde Kolaylık

Ticaret Bakanlığının "Gümrük Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik"i Resmi Gazete'de yayımlandı. Buna göre, ticareti kolaylaştırarak hızlandırmak, işlemlerin elektronik ortamda yürütülmesini temin etmek için bazı...