Kapat

Otoyol ve Köprü Ücretlendirmesinde “Dinamik Fiyatlandırma” Dönemi

blank
blank

Otoyol ve köprülerde bazı gün ve saatlerin daha uygun olacağı “dinamik fiyatlandırma” modeline geçilecek.

Cumhurbaşkanlığı’nın 2021 yıllık programında otoyol ve köprü ücretlerine yönelik yeni düzenlemeye yer verildi. Ulaştırma ve altyapı Bakanlığı ücretli yolların anlık fiyat değişiklikleri olabilecek “dinamik fiyatlandırma” sistemi ile ilgili çalışmalara başlayacak. Ulaştırma sisteminin sürdürülebilirliği ve mevcut altyapının verimliliğini teminen talep yönetimi benimsenerek, ulaştırma yatırımlarının verimlilik odağında rasyonelleştirileceği belirtildi.

SİSTEM ÖZEL YAZILIM İLE ÇALIŞACAK

Avrupa’daki modelde kullanıcı talepleri 7/24 özel yazılımlarla takip altına alınıyor. Fiyatlandırma stratejisi de talebin yoğunluk ve azlık durumuna göre değişkenlik gösterebiliyor. Havayolu şirketleri tarafından da kullanılan yöntemle, işletmecinin zarara uğraması engellenerek belli dönemlerde yolun daha uyguna kullanılabilmesi hedefleniyor. Ayrıca ulaştırma sektöründeki projeler, ulaştırma sistemindeki ihtiyaç, trafik hacmi ilerleme ve ihale gibi durumlar göz önünde bulundurularak öncelik ve verimlilik odaklı kontrol sağlanarak yapılabilinirliğini kaybeden projeler sonlandırılacak.

ÖNCELİK GÜVENLİK OLACAK

Yeni sistemde ayrıca ülkemizde trafik güvenliğinin de öncelikli politikalar arasında yer aldığı belirtilerek bu kapsamda stratejibelgesi oluşturulması ile eğitim ve denetim faaliyetlerine devam edildiği belirtildi.Programda aynı zamanda karayollarına ilişkin yapılacak çalışmalarla da ilgili kararlara yer verildi. Buna göre, karayolu ağında bakım ve onarım hizmetlerinin ağırlıklı olarak özel kesim marifetiyle performans esaslı sözleşmelerle yürütülmesi için gerekli hukuki ve kurumsal düzenlemelerle ilgili çalışmalar tamamlanacak.

blank