Connect with us

FOTOĞRAF GALERİSİ

İşte Türkiye’nin Yerli Otomobili | Foto Galeri

Haber Servisi

Published

on

Türkiye’nin yerli otomobilinden ilk kareler geldi. Cumhurbaşkanı Erdoğan yerli otomobilin direksiyonuna geçti. Türkiye’nin ilk yerli otomobili Devrim’in yanı sıra Türkiye’nin Otomobili’ne ait modüler ve elektrik güç ünitesi de tören alanında sergileniyor. Türkiye’nin Otomobili, 30 dakikanın altında hızlı şarj ile yüzde 80 doluluğa ulaşacak. Doğuştan elektrikli modüler platform ile 300+ ve 500+ kilometre menzil opsiyonlarına sahip olacak otomobil, merkeze sürekli bağlı olacak ve güncellemeleri uzaktan 4G/5G bağlantısıyla alabilecek. Gelişmiş batarya yönetim ve aktif termal yönetim sistemlerinin sağladığı uzun ömürlü batarya paketine sahip olan otomobil, 200 beygir güç ile 7,6 saniye, 400 beygir güç ile de 4,8 saniye altında 0-100 km/s hızlanabilecek.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

FOTOĞRAF GALERİSİ

Otomobil Fiyatlarındaki Son 4 Senenin Şaşırtan Değişimi | Foto Galeri

Haber Servisi

Published

on

Son zamanlarda en çok şikayet edilen konuların başında otomobil fiyatları geliyor dersek sanırım yanlış olmaz. Hem sıfır hem de 2.el otomobil fiyatları her değişen gün eski günü aratır hale geldi. Önceden premium segment araçlar için ortalama diyebileceğimiz 100 bin bandında artık baz paket diye tabir edilen araçlar bile bulunamaz oldu. 2016-2020 yılları arasındaki fiyat değişimlerini ele aldık. Araçlardaki donanım ve motor seçeneklerinin günümüzde kullanılmadığını dikkate alarak tüm araçlarda her modelin başlangıç fiyatlarını dikkate aldık.

Audi A3 Sportback

2016 : 83.885 TL    |     2020 262.952 TL

Audi A4

2016 : 156.935 TL   |   2020: 476.250 TL

BMW 1 Serisi

2016 : 103.725 TL   |   2020: 281.200 TL

BMW 3 Serisi

2016 : 136.505 TL    |    2020: 411.600 TL

Ford Focus

2016 : 62.565 TL      |    2020: 144.800 TL

Honda Civic Sedan

2016 : 59,980 TL    |   2020: 153.500 TL

Mercedes-Benz A Serisi

2016 : 105.500 TL    |    2020: 247.500 TL

Mercedes-Benz C Serisi

2016 : 134.000 TL    |   2020:  440.000 TL

Renault Clio

2016 : 50.250 TL   |    2020: 115.000 TL

Renault Megane

2016 : 64.550 TL   |  2020: 184.500 TL

Volkswagen Golf

2016 : 61.100 TL    |   2020 : 181.400 TL

Volkswagen Passat

2016 : 77.200 TL   |    2020 : 273.300 TL

Continue Reading

FOTOĞRAF GALERİSİ

Otomobillerde Yakıt Tasarrufu Nasıl Yapılır?

Haber Servisi

Published

on

1) Aracın Bakımını Zamanında Yaptırmak

Motor yağı, hava filtresi ve buji gibi araçta bulunan bazı parçalar yakıt tüketimini doğrudan etkiliyor. Dolayısıyla yakıt tasarrufu yapabilmek için aracın bakımı düzenli bir şekilde yaptırılmalıdır. Öte yandan kullanılan güzergahın şartları da göz önünde bulundurulmalıdır. Engebeli yollarda hava filtresi sık sık kontrol edilerek, yakıt tasarrufu arttırabilir ve aracın daha uzun ömürlü olmasını sağlanabilir.

2) Aracın Hızına Dikkat Etmek

Yakıt tasarrufu yapmanın en kolay ve pratik yollarından biri de araç hızına dikkat etmek. Araç hızı gereğinden fazla arttığında veya azaldığında yakıt normale oranla daha hızlı bir şekilde tükenir. Bu noktada yol şartlarını da göz önünde bulundurarak ideal bir hızla araç kullanılmalıdır.

3) Kaliteli Akaryakıt Tercih Etmek

Maliyeti nedeniyle ucuz yakıt tercih edilmemelidir. Kısa vadede araç sürücüsü kazanmakta, ancak uzun vadede kaybetmektedir. Ucuz ve kalitesi düşük yakıtları kullanmanın, araçta bulunan aksamlara zarar verebileceği unutulmamalıdır.

4) Lastikleri Kontrol Etmek

Araç lastikleri yeteri kadar hava basıncı ile şişirilmiş olmalıdır. Yeterli basınca sahip olmayan lastiklerin hareket etmesi, aracın daha fazla efor sarf etmesine neden oluyor ve yakıt kullanımı artıyor. Araç lastiklerinin üretici firmanın belirlediği ölçülerde şişirilmesi önemli ölçüde yakıt tasarrufu sağlayabilir.

5) Ani Fren Yapmamak

Ani fren ve manevralar yakıtın daha hızlı tükenmesine sebep olur. Bunun önüne geçmek için vites geçişleri yumuşak tutulmalı ve araç yavaş yavaş hızlandırılmalıdır.

6) Klimayı Gereksiz Yere Kullanmamak

Klima çalıştığı zaman araç motoru fazladan güç harcar ve yakıt tüketimini arttırır. Dolayısıyla klima kullanımı en aza indirilmeli ya da düşük hızda çalıştırılmalıdır.

7) Aracı Hafifletmek

Aracın ağırlığının artması, hareket kabiliyetini engeller ve daha fazla güç harcamasına neden olur. Araçta bulunan gereksiz eşyalardan kurtularak, aracın kullanım ömrü artırabilir ve yakıt tasarrufu sağlanabilir.

Continue Reading

FOTOĞRAF GALERİSİ

2019 Yılının En Uzun Menzilli Elektrikli Otomobilleri

Haber Servisi

Published

on

Elektrikli otomobiller hızla olmasa da hayatımıza giriyor. Türkiye daha yolun başında. Ama zaman hızla geçiyor. Dünün çocukları bir anda büyüyor. Elektrikli otomobiller için de geçerli bu.

Önemli olan bugüne bakmak değil, geleceği görmek. Gelecek için de bilgi çok önemli. Biz de geleceğin otomobilleri olarak değerlendirilen elektrikli otomobillerin menzillerini ele alıyoruz. Elektrikli otomobiller söz konusu olduğunda, menzilden daha önemli bir şey yok.

Peki bugünkü teknolojiyle tek şarjda en iyi menzili vaat eden elektrikli otomobilleri hangileri?

AutoGuide, 2019 yılı itibariyle en yüksek menzili sunan ilk 10 elektrikli otomobili listeledi. Liste yalnızca 2019 yılında yeni satın alınabilecek araçları içeriyor. Bu nedenle üretimden çıkmış elektrikli araçlar veya diğer değişkenler menzil dışıdır, hatırlatalım.

blank

Günümüzde çok fazla elektrikli araç seçeneği yok. Daha çok fişsiz hibrit çağı başladı. Fakat bu önümüzdeki yıllarda değişecek diyebiliriz. Renault, Nissan, Tesla, Mercedes, BMW, Jaguar gibi ilk elektrikli modelleri sunan markaların yanına bir yıl içinde Honda, Volkswagen, Peugeot, Citroen, Opel gibi güçlü oyuncular katılacak. Biz gelelim 2019 en iyi menzil listesine:

AUDI E-TRON: 95 kWh lityum-iyon aküsü ve maksimum 204 mil menzile sahip çift elektrikli motorları ile listemizde 10. sırada. Çevre Koruma Ajansı’na (EPA) göre araç 74 MPGe değerine karşılık geliyor.

NISSAN LEAF PLUS: Dokuzuncu sırada 2019 Nissan Leaf Plus yer alıyor. Standart bir Leaf serisine göre ekstra menzilli bir versyon olarak hizmet veren Leaf Plus, 62 kWh lityum-iyon akü paketine ve biraz daha güçlü bir elektrik motoruna sahip. Tek şarjla tahmini 226 mil menzile sahip ve EPA tarafından 108 MPGe olarak derecelendiriliyor.

JAGUAR I-PACE: Lüks markanın bu SUV modeli (benzinli Jaguar E-Pace ile karıştırılmamalı), çift motorlu bir elektrikli tahrik sistemine ve maksimum 234 millik elektrikli sürüş menzili sağlayan 90 kWh lityum-iyon akü paketine sahip. EPA, aracın verimliliğini 76 MPGe’de değerlendiriyor.

CHEVROLET BOLT EV: General Motors’un garip şekilli elektrikli otomobili, tek elektrik motoruna ve 238 mil menzil sağlayan 60 kWh pil takımına sahip. Araç 109 MPGe değerinde. Bu değer akü ve elektrik motorunun fazla enerji harcamadığı anlamına geliyor masıdır. Araç hareket halindeyken ve fren yaparken enerji geri kazanımıyla iyi iş çıkarıyor.

KIA NIRO EV: Hyundai ve Kia hızla elektrikli araç alanında dikkate alınması gereken güçler haline geliyor. Niro EV, 649 kWh lityum-iyon bataryası ve 239 millik menziliyle dikkat çekmenin son örneklerini veriyor. EPA, Niro EV’yi 112 MPGe olarak değerlendiriyor.

KIA SOUL EV: Markanın diğer elektrikli aracı Niro EV ile aynı aküye (64 kWh lityum-iyon) ve tek elektrik motoruna sahip. Ancak 114 MPGe değerlendirmesiyle biraz daha verimli. Bu iki aracın gerçek dünyası neredeyse aynı olsa da, 243 mil Niro EV’den biraz daha fazla sürüş menzili sağlıyor.

HYUNDAI KONA EV: Bir başka Koreli listede. Soul EV ve Niro EV’de bulunan 64 kWh pil ve tek elektrikli motora sahip. Fakat daha iyi aerodinamik özellikler sunuyor. Bu da Kona EV’nin tek bir şarjla yaklaşık 258 mil menzil çıkarmasına yardımcı oluyor.

TESLA MODEL X LONG RANGE: Tesla’nın bu listenin ilk üçünü işgal edeceğini biliyordun, değil mi? Elektrikli otomobil markası 100 kWh büyük lityum-iyon akü paketi ve ikiz elektrikli motorları sayesinde tek bir şarjla 295 mil yol alabiliyor. Bunu fantazi Model X SUV ile sunuyor. EPA verimliliğini bir miktar zayıf 87 MPGe olarak değerlendiriyor. Model X’in patatesi andıran gövdesi, hayal kırıklığı yaratan notun nedeni.

TESLA MODEL 3 LONG RANGE: Uzun menzilli Tesla Model 3, 75 kWh lityum-iyon aküye ve 310 km civarınad menzil vaat eden elektrik motora sahip. EPA, Model 3’ün verimliliğini çok etkileyici bir 130 MPG notuyla değerlendiriyor. Kendisini ikinci sırada bulsa da, Model 3 bu listede bir elektrikli otomobiller için en iyi verimliliğe sahip.

TESLA MODEL S LONG RANGE: Aradan onca yıl geçmesine rağmen Tesla Model S, en etkileyici elektrikli otomobil olmaya devam ediyor. Sedanın uzun menzilli versiyonu, 100 kWh pil ve ikiz elektrikli motorları sayesinde tek şarjla 335 mil civarında yol alabiliyor. EPA, verimliliğini 102 MPGe olarak değerlendiriyor. Bu noktada herhangi biri elektrikli otomobiller konusunda Tesla’yı “yiyebilir mi”?

blank

Continue Reading

Trending