Connect with us

LOJİSTİK

E-Ticaretin Vazgeçilmezi Aras Kargo Oldu

Haber Servisi

Published

on

Aras Kargo, 40 yılı aşkın tecrübesiyle hem kargo hem de e-ticaret sektöründe önemli başarılar elde etmeye devam ediyor. E-ticaret altyapı şirketi İdeaSoft tarafından 5 milyonu aşkın sipariş ve 42 milyon ürün satışı incelenerek hazırlanan ‘Kobi E-Ticaret Raporu’na göre Aras Kargo, yüzde 34 ile bu yıl da “KOBİ’lerin en fazla tercih ettiği kargo şirketi” seçildi.

Son üç yılın birincisi Aras Kargo

2013 yılından bu yana KOBİ’lerin e-ticaret süreçlerini ortaya koymak amacıyla yayımlanan raporda Aras Kargo, siparişlerdeki kargo şirketi tercihlerinde yüzde 34 ile ilk sırada yer alarak, son üç yıldır liderliğini koruyor. Raporda 2018 yılına göre, yüzde 25 artışla 8 bini aşan IdeaSoft altyapısını kullanan sanal mağazadan satılan toplam 42 milyon ürün mercek altına alındı. 2018 yılında internetten yapılan alışverişlerin yüzde 49’unda ücretsiz kargo olanağı sunulurken, 2019 yılında bu oran yüzde 51’e ulaştı.

Üç yıldır istikrarlı bir şekilde bu başarıyı sürdürmekten gurur ve memnuniyet duyduklarını belirten Aras Kargo Genel Müdürü Utku Ayyarkın şunları söyledi: “Aras Kargo olarak e-ticaretle birlikte büyüyen kargo sektöründe dünyanın önemli aktörlerinden biri olma hedefiyle çalışmalarımızı ve yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Bu vizyon doğrultusunda teknoloji alanına yaptığımız yatırımlarımızı yoğunlaştırdık. Transfer merkezlerimizi teknolojik olarak dönüştürüyoruz. Transfer merkezlerimizin yanı sıra iş süreçlerimizi de dijitalleştirerek operasyonel verimliliğimizi ve müşteri memnuniyetini hep en üst seviyede tutmaya özen gösterdik. Sunduğumuz bu hizmetin sektörün önemli kuruluşları tarafından da takdir edilmesi bizler için mutluluk verici. Üç yıldır istikrarlı bir şekilde bu başarıyı elde etmemizde büyük katkısı olan çalışanlarımıza gönülden teşekkür ediyorum.”

LOJİSTİK

Kapitan Andreevo Sınır Kapısında Yoğunluk

Haber Servisi

Published

on

Bu kapsamda, söz konusu TIR parkındaki beklemelerin artmış olduğu, yaşanan yoğunluk nedeniyle belirtilen bölgeye taşımacılık yapacak olan sürücüler ve ihracatçıların operasyonlarını planlarken söz konusu beklemeleri dikkate alması gerekmektedir.

Continue Reading

LOJİSTİK

Tır Şoförlerinin Ro-Ro Gemisine Binişlerine İzin Verilecek

Haber Servisi

Published

on

İçerisinde bulunduğumuz salgın nedeniyle alınan sağlık tedbirleri çerçevesinde temel ihracat pazarı ile yapılan ticarette alternatif taşıma modlarının kullanılması ve lojistik maliyetin yönetilebilir seviyelere çekilmesini hedefleyen yeni düzenleme Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan tarafından açıklandı.

Ticaret bakanının resmi sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada söz konusu karara ilişkin, “İçinde bulunduğumuz salgın döneminde her türlü sağlık tedbirinin alınması koşuluyla temel ihracat pazarlarımız ile yapılan ticarette alternatif taşıma modlarının yoğun olarak kullanılması ve lojistik maliyetlerimizin yönetilebilir seviyelere çekilmesi temel hedefimizdir. Bu kapsamda uluslararası taşımacılığa yönelik olarak İçişleri, Sağlık, Ulaştırma ve Altyapı ile Dışişleri Bakanlıklarımız ile ortaklaşa yeni bir düzenlemeyi uygulamaya sokuyoruz.” ifadeleri yer aldı.

Alınan karar doğrultusunda İstanbul, Zonguldak, Köstence gibi limanlar arasında yapılacak olan Ro-Ro seferlerinde tır şoförlerinin de artık gemiye binebileceğini müjdesi verildi.

Pekcan, “İhracat taşımalarının olumsuz etkilenmemesi, tedarik zincirinde zarar oluşmaması ve taşımacılık sektörünün etkin çalışabilmesi için Zonguldak – Chornomorsk, İstanbul(Haydarpaşa) – Chornomorsk, Karasu – Chornomorsk, Köstence – Karasu, Taşucu – Tripoli, Mersin – Hayfa Limanları arasında yapılan Ro-Ro seferlerinde şoförlerin gemiye binişine izin verilecek.” ibarelerini kullandı.

Gümrüklerdeki önlemlere de değinen Pekcan, “Tır şoförlerinin gemi mürettabatı dahil tam sosyal izalasyonu zorunlu olacak. Gümrük kapılarında araç ve şoförlere ilişkin alınna tüm sağlık ve güvenlik önlemleri yurda giriş ve çıkış esnasında, gemiye alınan şoförler için de söz konusu olacak. Dış ticarette lojistiği kolaylaştıracak ve maliyetleri azaltacak yeni uygulamanın hayırlı olmasını diliyorum.” diye konuştu.

Continue Reading

LOJİSTİK

DHL Freight, “EVO” yu Türkiye’de Kullanıma Açtı

Haber Servisi

Published

on

DHL Freight’in Avrupa pazarındaki temel ürünlerine yönelik tek operasyonel BT platformu olan EVO, gönderilerin yönetiminde yolculuk boyunca tam şeffaflık sağlamasının yanında gerçek zamanlı yönlendirme bilgilerine erişim ve idari işler için en yüksek derecede otomasyon ve hizmet kalitesini de beraberinde getiriyor.

Avrupa’nın önde gelen karayolu taşımacılığı hizmet sağlayıcılarından biri olan DHL Freight, Avrupa’daki tüm DHL Freight operasyonları için yenilikçi Taşımacılık Yönetim Sistemi’ni (TMS) sunarak yeni adımlar atıyor. EVO yılın başında, Türkiye’de altı terminal ile başarılı bir şekilde dalga dalga yayıldı. Uygulama, Macaristan ve Slovakya gibi bir sonraki pazarlarda plana uygun olarak işlemeye devam edecek.

Tüm üretim zinciri boyunca optimizasyon

“EVO Deutsche Post DHL Group’un “Strategy 2025 – Dijital bir dünyada mükemmeli sunmak” stratejisi ile ilişkili bir başka girişimdir. Hem verinin kullanılabilirliği hem de veri kalitesi işletmelerin başarısı için giderek daha belirleyici etkenler haline gelmekte. Bu tek birleşik platform Avrupa genelinde, kuruluşumuzun dijitalleşmeden ve otomasyondan nasıl yararlanabileceğini gösterirken aynı zamanda verimliliğimizi bir üst seviyeye taşıyarak müşterilerimizin ve de çalışanlarımızın günlük yaşamlarını sadeleştiriyor” şeklinde açıklıyor DHL Freight’in CEO’su Uwe Brinks.

Sistem, ‘evrim’ kelimesine atıfta bulunarak temel iş operasyonları için tüm işlevleri birleştiriyor. Var olan bir çerçeveyi baz alan sistem, DHL Freight operasyonlarının belli gereksinimlerini karşılamak için tamamıyla kurum içinde geliştirilmiş ve özelleştirilmiştir. Platform, sipariş girişinden yönetimde faturalandırmaya ve operasyonlarda sipariş toplamadan teslimata kadar uzanan BT süreçlerini birleştirir. Temel ürünlerin tümü için tek bir BT platformu kullanmak DHL Freight’e, verimliliğini ve raporlama işlevselliğini artırması ve aynı zamanda uluslararası koordinasyonu kolaylaştırması için yardımcı olacaktır. Sipariş sırasında ve nakliyede, gönderi yönetimi sürecine tam şeffaflık sağlar. Dahası EVO, müşterilere tüm aktif hizmetlerin kapsamlı bir görünümünü gerçek zamanlı olarak verir. Bu yeni TMS’nin uygulanması, Hizmet Merkezleri’nin artan görünürlüğü ve optimize edilmesi nedeniyle geliştirilmiş müşteri hizmetlerine esin kaynağı olmaktadır.

blankDHL Freight’te EVO’nun adım adım uygulanması

“Yeni yılın başında EVO’yu Düzce ve Ankara’da uygulamaya başladık. İstanbul’daki merkez ofisimizdeki nihai kurulum Ocak ayının sonuna doğru tamamlandı. Bu, ülke genelinde çalışanlarımız için yoğun bir eğitim ve inceleme toplantılarıyla geçen şimdiye kadarki en heyecan verici yolculuktu,” diyor DHL Freight Türkiye Genel Müdürü Murat Kavrar. “Türkiye’deki terminallerimiz arasındaki etkileşimlerde daha yüksek hız, şeffaflık ve süreç verimliliğini şimdiden gözlemliyoruz ve diğer DHL Freight Avrupa operasyonlarıyla daha iyi bir bağlantı kurmayı bekliyoruz.”

Müşterilerimize sorunsuz bir nakliye garantisi vermek için yayılma, dalga dalga planlandı. Tüm süreç ve eski sistemlerin yer değiştirmesi 2022 itibarıyla başarıyla tamamlanmış olacaktır. “Yayılma için hazırlanmak ciddi bir görev. Her iş süreci dikkate alınmalı – küçük konular bile inanılmaz derecede büyük etkilere sahip olabilir. Ama buna değer! İşimizi daha önce hiç olmadığı gibi yönetiyor ve analiz ediyoruz.” şeklinde açıklamada bulundu DHL Freight Türkiye, BPM ve EVO Proje Müdürü Onur Uçar.

Continue Reading

Trending